Mina semester veckor

Tisdag idag och med det tillbaka till jobbet.. Jag har funderat jätte mycket både idag och igår över hur det blir med min semester i år.. Alltså om jag kommer få 4 eller 5 veckor. Men efter en lång diskution med pappa förstod jag att jag faktiskt har 5 veckor :P Plus att jag var tvungen att dubbelkolla när jag kom till jobbet i morse. Då frågade jag Tomas hur det var. Eftersom att förra sommaren tog alla typ bara 4 veckor. Men sen sa han att det berodde på att dom " sparade" en vecka til jul eller när man känner för det. Jag är ju som sagt lite ny när det gäller betalda semesterdagar eftersom jag var ledig utan att få betalt förra sommaren. Jag hade ju inte jobbat in alla mina dagar under ett helt år då jag bara hade jobbat ett halvår förra sommaren. Men nu är det iallf 1 och ett halvt år :) Så det känns super bra. Men om jag får välja tar jag ut 4 semester veckor hela juli plus 1 vecka obetald i augusti.. Sen har jag då 1 vecka betald kvar och då kan jag ju ta ut det när jag känner för det :) Antagligen blir det till jul..


Men nu är det snart sommar som gäller och jag är så taggad :D
Ska träna senare idag med älsklingen. Kommer verkligen köra hårt nu dom sista 2 månaderna till sommaren. Inget godis ätande under vardagarna men kanske nån gång på helgerna får det bli chips och dipp.. Kanske ! haha..

,..back to work

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0