Prat om min frusna natt plus reflexskärmar

Fryser ! Sov över här hemma hos Diddi inatt och jag tror fan det spökade och blåste upp hela balkongdörren för det var jätte kallt hela natten. Jag och Danne delade på samma lilla täcke och då blir det alltid nån av oss som ska sno hela. Och jag vaknade hela tiden av att Danne drog till sig det så jag fick dra tillbaka det.. Haha men ni fattar. Sen iallf nåär vi gick upp var typ balkong dörren helt stängd :/ SKit skumt.. Började också tänka massa jobbiga tankar inatt om killen som faktiskt tog självmord här i lägenheten, nått år innan diddi och dom flyttade in. Jag tror det var så men är INTE säker :P.. Diddi rätta mig gärna om du läser det här sen haha...

Men det var det här jag egentligen skulle visa er och inte babbal om min jobbiga natt :P hehe.. Nä men jag var inne på Nevnarien  s blogg och kollade ett inlägg om reflex skärmar. Det är ju väldigt bra att ha när man fotar porträtt.. Och nu när jag endå ska köpa ett nytt objektiv tänkte jag att det passar perfekt med ett par reflexskärmar.. Dom här två kostar 199 kr på Tvspelsweb.se.. Dom har också massvis med andra foto till behör. Spana in !



Silver är bra när man vill jämna ut skuggorna, guld ger en varmare ton.. Sen finns det också vitt som är bra när man fotar i soljus.. Vet inte vilka två jag ska köpa tillsammans.. Får fundera på det !

Det här hamnar iallf i min önskelista tillsammans med tamron 90 mm 2,8 objektivet.. ( Finns under kategori önskelista )

Kommentarer
Postat av: Emma Sandström

Ett tips är deras 5 i 1 reflexskärmar med både vitt, svrt, silver och guld, samt en transparant sida.. Jag har en sån och de är toppen!

2009-05-01 @ 17:49:51
URL: http://puppyeye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0