Kissemisse

Igår strax efter jag skrev sista inlägget ringde Tea mig och bad oss komma över. En kattunge vile inte komma ut.. Så jag, Danne och Melinda rusade dit. När vi kom fram så var det typ bara en 3-4 cm stor vatten hinna som syntes. Så vi ringde djursjukhuset eftersom varken nån av oss har varit med vid en kattfödsel förut.. Då sa dom att vi skulle göra hål på vatten hinnan så det gjorde vi. Då gick det någon minut av olidlig väntan tills kattungen var ute. Det var lite nervöst för jag trodde typ inte den fick nån luft och hade kvävts.. Det var lite obehagligt. Sen satt navelsträngen fortfarande kvar och den skulle vi tydligen knippsa av om inte mamman kunde göra det. Så vi skulle ta en sytråd och knuta runt och sen dra åt. Det blev mitt jobb och det var jätte läskigt :P Men den gick av tillslut. Då hade den fött två ungar. Den första kom ca en halvtimme innan vi kom. Sen efter ett tag började kattmamman krysta igen.. Den tredje var alltså påväg. Och den här gången stack bena ut lite då och då. Men mamman orkde inte trycka på så mycket för hon var helt slut. Så efter ett tag drog Tea försiktigt ut den. Och alla tre mådde jätte bra. Ingen som var nära att dö eller nått. Och dom var så små ! Så gulligt med katt ungar. Jag och Danne vill jätte jätte gärna ha en katt. Ska försöka övertala Lotta för min mamma vill inte ha några fler har hon sagt. Så nu är det bara att hoppas hoppas Lotta går med på det ! För vi kommer ofta komma och hjälpa Tea med dom små och jag är 100 % säker på att vi bara kommer fastna för dom mer och mer med tiden som går...

Här får ni se en av dom små missarna. Var rätt dåligt ljus i rummet så såg inte så bra vart fokuset skulle vara. Men den här blev hyfsad bra iallf. Fler kommer sen :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0