Josse vill ha

Hello :) idag är dom flesta av mina kompisar ( samt pojkvän ) på Aik - Bajen Derbyt.. Medans jag sitter här själv hemma hos Danne med hans familj. Vi kollar på Criminal minds och det är ju inte så dåligt det heller :P Var och tränade på Friskis för ett tag sen också. Det kändes bra att jag äntligen åkte dit. Var ju typ 2 veckor sen jag var där innan. Alldeless för lång tid :P Lite lat har jag blivit och det är inte bra. Orkar inte ens ta mig till duschen, haha..


Och jag kan inte bestämma mig för om jag ska köpa ett nytt objektiv eller en digital kamera den här månaden.. Något av dom blir det. Om det blir en digitalkamera vill jag gärna ha den här :


Kostar 1690 :- Den har 10 Megapixels och verkar skit bra! Snygg design också.. Vill ju lixom kunna ha en kamera att ha med sig i väskan som inte tar upp all plats som min system kamera gör :P

Men vill ju som sagt också ha ett nytt objektiv. Och det här är lite billigare..


Kostar 1200 nånting.. Perfekt för portätt foton eller om man bara vill ha suddig bakgrund. Med mitt 90 mm 2.8 macro är det inte lika lätt att ta normala bilder då man måste stå en himla bra bit ifrån prsonen man ska fota. Det behöver man alltså inte med det här :)

Så frågan är nu, vilken av dom här grejerna köper jag denna månad och vilken väntar jag med ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0