På tal om cigg

Helt uppsvullen nu haha. Kommer rulla fram på jobbet imorgon. Nu tänkte jag gå ut och röka.. Men har starka planer på att verkligen försöka trappa ner på det. Speciellt på vardagarna. Men nu har jag verkligen fått in vanan på jobbet. Jag tar alltid en på väg till t-banan för att "vakna till", Ibland en när jag kommit fram i zinken och promenarerar sista biten, en ibland vid 9, alltid på lunchen, om jag får tid en vid 2 kanske, alltid en efter jobbet. Det är rätt mycket, för mycket tycker jag. Men det som är bra är att det blir mellan 0 och 2 när jag kommit hem.

Men måste bryta den där vanan. Får sämre hy, blir trögare i huvudet, sämre kondition och det blir dyrt ! Tänk sjävla det jag skrev nu blir ca 7 mer eller mindre på en vardag. alltså räcker ett paket ca 3 dagar. Ca 3 paket i veckan iallf, eller 3 och ett halvt. 135  x 4= 540. A ca 600-650 i månaden. Inte bra ! Gissar på att det kan bli mkt mer endå. Usch.. Sen alcoholen och taxi resorna på det. Orkar inte ens ränka ut det. Hur som helst ska jag göra nånting åt saken. Ska verkligen försöka spara mina pengar så gott det går när det gäller den biten.

Aja nog snackat om de nu.. Danne är på match med Bjässen och några i solna men kommer väl hem snart. Så länge fördriver jag tiden med att titta på tv med Melinda och Lotta. Tänkte hinna se ett avsnitt av Vampire Diaries också innan han kommer. För när han är här har vi en film vi ska se :)


Men nu vare också så att jag skulle gå ut, ringa Linda och ta den där ciggen. Andra och sista för idag !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0