Helgen

Hej och hå !

Den här helgen har jag haft fredags öl med jobbet, firat Robin en stund och igår var det julmys hemma hos min farfar. Vi åt godmat och massa choklad. Sen senare spelade vi ett julklappsspel. Alla skulle köpa en varsin julklapp som skulle kosta max 50 kr. Jag hittade en jätte fin hjärtformad ljuslykta som man kan hänga i fönstret eller på väggen. Den var väldigt populär under spelets gång haha.. Spelet går ut på att man först har alla paket inslagna och man då får slå en tärning, om man får en 1:a eller 6:a får man ta ett paket. Man håller på tills alla är tagna ( vissa får kanske inget och andra får fler ). Sen kan man välja om man ska öppna dom eller ha dom inslagna och då iallf ska man ställa klockan på 20 minuter och fortsätta slå tärningen. Nu kan man då om man får en 1:a eller 6:a ta ett paket av någon annan. Det man vill ha. Man får inte se hur mycket tid det är kvar under spelets gång utan när 20 minuter har gått då plingar klockan och man får då dom julklapparna man har just då. Vissa kan ha otur och bli utan och vissa kan få fler :P Tror ni fattade ungefär hur man gjorde iallf!


Jag tyckte det var as kul och vill lätt göra om det ! Man kan ju göra det här på lite olika sätt såklart. Tex köpa typ 3 var för 50 kr. Eller så många man kan för 100-200 kr. Ja det bestämmer man ju helt själv =)


Jag gick då hem med faktiskt två vinster ( eller man kan säga 3 ). Vart glögg, tee och choklad =) Hade chans på min egna klapp men sen kände jag att äsch jag har ju faktiskt köpt den själv och det är ju roligare att få något från nån annan =)



Sen idag har jag faktiskt varit lite uttråkad, resan börjar närma sig och det är typ det enda jag tänker på haha :P Men tog mig iallafall till gymmet i Farsta och gick på ett medelpass och sen gymma jag lite. Döa lite tid där. Sen kom jag hem och dubbelkollade min packning. Tänkte att jag ska åka med min stora väska till Linda redan imorn för det är där jag kommer spendera tisdagskvällen innan vi ska åka hemifrån 2 på natten där. Känns lite lättare att ha kört dit den med bil då redan än att släpa den på tåget sent på tisdagskvällen.

Hoooh nu orkar jag inte skriva mer just nu haha ..



Kommentarer
Postat av: emeli

Roligt julklapps spel ;)

2011-12-18 @ 21:54:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0