Grym övning

 
Dåså, den här övningen ger din rumpa en rejäl omgång. Man kan som nybörjare bara köra med sin egna kropps vikt men vill man att det ska ta mera så kan man som jag lägga på en vikt och klämma åt den i knävecket. Jag själv hade 4 kilo men det var nästan för mycket för första gången så i början ska jag starta med 2 eller tre kg sedan öka ju starkare jag blir. Jag gjorde den här övningen ihop med app övningarna på mobilen och nu två dagar senare har jag fortfarande världens värk haha. Benet ska upp i jämnhöjd med rumpan om inte högre, men det var svårt att få det på bild, inte det lättaste att fota samtidigt.
 
En annan övning ni också kan göra är att stå på alla fyra och göra "kissande hunden". Med det menas att ni lyfter upp ena benet upp åt sidan ( som en hund gör när den kissar :P ) och sen ner och upprepa. Ni känner bäst hur många lyft ni orkar göra men jag skulle rekomendera 15x3 på vardera ben.
 
Lycka till att få en snyggt formad och fastare rumpa =)!
 
Ps mår fortfarande dåligt , så surt =/ Vart ingen träning för mig idag med andra ord.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0