Ricinolja

Idag när jag var i farsta så bestämde jag mig för att köpa denna kända ricinolja som tydligen ska hjälpa håret att växa mycket snabbare samt göra det lena/tjockare/bättre kvalitet. Har då läst runt lite om detta och googlat och sett massa före och efter bilder. Håret brukar ju växa ca 1 cm i månaden och denna olja ska för vissa personer ha fått deras hår växa typ 3-4 cm i månaden ! Vissa mer till och med. Men samtidigt har vissa då kommenaterat ( dock inte många ) att det har försämrat deras kvalitet på håret. Att det kan kännas smutsigt efter och att det känns fettigt. Ska tydligen vara svårt att tvätta ur så tipset jag läst om är att ta med balsam kanske 2 ggr om det inte funkar med att shampoonera ur. Man ska iallafall masera in det i hårbotten i fuktigt hår ( ska vara lättare att skölja ur sen ) och ha det i ca 30-60 min och sedan dra ut det lite med fingrarna i längderna. Sedan tvättar man håret då och gör som jag skrev innan. Ska användas 3 ggr i veckan !
 
Men hur som det låter ju riktigt intressant. Värt att testa iallf. Ska köra 1 månad och se. Jag vet med säkerhet att mitt hår växer 1 cm i månaden och om det är längre än så efter denna tid så funkar det helt enkelt på mitt hår =) Annars har jag slösat 57 kr och det är inte så farligt. Och om jag mot förmodan skulle få tvärtom effekt och sämre kvalitet på mitt hår så kör jag bara igång som vanligt igen med mina inpackningar och låter håret vila mkt mm. Köpte det på hälsokraft.
 
Tror detta ska bli bra och är jävligt spänd på resultat. Men tror jag ska avvakta ett tag innan jag börjar för jag slingade nyss mitt hår lixom. Men jag spontan köpte det idag iallf så jag har det !
 
 
Ni kan läsa lite kommentarer och åsikter ( före/efter bilder ) om denna bla här :
 
http://blogg.veckorevyn.com/sannaohlund/2011/12/02/allt-om-ricinolja-for-haret/
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Spännande! Kanske jag också kan prova :)

Svar: jaaaa vrf inte :)
Josse

2012-11-24 @ 16:08:28
URL: http://bummies.blogg.se
Postat av: My

Har hört från flera frisörer att det det är skitdåligt för håret! Var försiktig :)

2012-11-27 @ 11:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0