Ååh så hemskt!

Har legat och kollat på Oprah igen och nu handlade det om hemlösa hundar och hundar som bor på valpfarmar som verkligen behandlas som skit! Alltså Det är typ 10 st hundar i en och samma bur som är skit liten. Vissa honor som föder har suttit i samma bur i kanske 7 år utan att gå ut. Dom har inte ens fått gå på gräs... Alltså det är ju helt sjukt? Vissa burar är sånna där snurr burar som hamstrar har, ni vet där dom får springa. Till och med dom gamla och skadade. Ägarna till valpfaramen säger att det är bra för deras motion. Men gud gå ut på en promenad med dom då...
Och sen dom hundarna som djurhemmen räddar, som är nära att dö eller bara ska skjutas för dom inte kan föda längre, dom blir dom tvugna att döda för det är inte tillräkligt med folk som adopterar hundar. Då blir det överfullt på Djurhemmen och jätte många måste dödas för nya kommer in. Alltså helt oskyldiga små söta hundar. Jag börja gråta alltså så jävla hemskt det ska vara :/



Man vet aldrig vart den här söta lilla vovven kanske kommer ifrån. Ifall hennes mamma sitter instängd i en pyttelitenbur utan kärlek. Så ska det inte vara!

Som tur är tror jag inte det är såhär i Sverige... Iallf inte lika mycket som i USA.


Kommentarer
Postat av: linda

Om jag hade sett det där programmet hade jag nog adopterat alla hundar i hela världen ;)!

2008-08-25 @ 19:47:20
URL: http://lillsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0