For one more day...

Det suger verkligen att vara sjuk.. Ligga hemma hela dagen helt ensam och bara må dåligt. Ser ingen vits i det ? Men jag kollade på Oprah idag ( kanske det enda posetiva med att vara sjuk) och det handlade då om vad man skulle göra om man fick en dag med någon man förlorat. Så var det såklart massa personer som förlorat någon nära som dom aldrig hann berätta för vad dom kände. T ex hur mycket man egentligen uppskattar att sin pappa gör frukosten på morgonen ibland, eller bara när ens pojk/flickvän kramar om en extra hårt.. Sånna småsaker som egentligen betyder så mycket men man tar det förgivet och sen helt plötsligt är personen borta och man kommer aldrig kunna träffa han/hon/den igen.. Aldrig kunna ringa och säga förlåt för det där lilla småtjaffset man hade tidigare i morse eller bara få berätta att man äntligen fått ett nytt jobb. Vad vet jag vad man skulle vilja säga men nått finns det ju alltid. Jag menar bara precis som dom i programmet att man ska ta vara för stunden för man vet aldrig när den försvinner.... Jag själv började gråta för jag tänkte på min farmor som dog när jag var ca 7 år. Hon var verkligen världens bästa. Och om jag skulle få tillbringa en dag extra med någon skulle det bli med henne. Då skulle vi nog åka ut till mitt landställe arholma och bara umgås och ta igen dom förlorade åren.. Busa , bada , fiska, köra fyrhjuling. Sånt som vi gjorde när jag var liten..

Det var iallfall det jag skulle göra "If I got one more day"



Jag i morse

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0