Önskelistan del 1 för i jul

Fast nu ångra jag mig ! Jag lägger upp nummer ett för tillfället på min önskelista ! Behöver verkligen en bra digitalkamera för det funkar inte att ha med system kameran hela tiden, överallt. Då vill jag istället ha en liten och smidig BRA digitalkamera. Vill också kunna filma och fota bilder i bra kvalite och det gör inte den jag har nu.. För den jag har nu tycker jag inte alls om. Ska försöka sälja den :P

Istället vill jag ha den här för enligt informationen om just den här så är den GRYM! Och snygg.. Just rosa vill jag ha !



Så nu vet nu min nummero 1 på önskelistan för jul ;D






info :
namn Canon Ixus 95

IXUS95PINK


Beskrivning:
Kompromisslös stil och prisvärde förenas i Digital IXUS 95 IS. Smart auto-läget, som använder motivigenkänning för att optimera inställningarna så att du får bättre bilder, gör den enkel att använda.

Egenskaper
* Kompakt och snygg IXUS-design, med 10 megapixels och i fyra färger
* 3,0x optisk zoom med optisk bildstabilisator
* Motivigenkänningsteknik
* Funktioner mot oskärpa
* Teknik för ansiktsigenkänning
* DIGIC 4
* 2,5 tums PureColor LCD II
* i-Contrast
* 17 fotograferingsmetoder
* VGA-filmer

Klassisk IXUS-design
Digital IXUS 95 IS är lätt och behändig att ha i fickan eller handväskan. Den finns i fyra färger: silver, grått, blått eller rosa.*

10 megapixels
Med 10 megapixels upplösning kan du göra utskrifter affischstorlek, eller beskära bilder kreativt utan att förlora den detaljskärpa som behövs för stora utskrifter.

3,0x zoom
Objektivet med 3,0x optisk zoom ger dig total flexibilitet när du komponerar bilder. Canons optiska bildstabilisator ger skarpa bilder i hela zoomintervallet.

Motivigenkänningsteknik för enkel och bekväm fotografering
Smart auto-läget använder intelligent motivigenkänningsteknik för att identifiera motivets ljusstyrka, kontrast, avstånd från kameran och övergripande färgton. Kameran väljer sedan det lämpligaste motivläget – bland totalt 18 – så att inställningarna ska bli perfekta, även om du bara vill sikta och trycka.

Rörelseigenkänningsteknik mot oskärpa
Tekniken för rörelseigenkänning använder en mängd avancerade metoder för att fastställa både kamerans och motivets rörelse, liksom den hastighet som rörelsen sker med. Sedan väljs optimala ISO-inställningar för situationen automatiskt.

Teknik för ansiktsigenkänning
En serie tekniker för ansiktsigenkänning kan identifiera upp till 35 ansikten i en bild och justera fokus, exponering, inställning av blixt och vitbalans, för optimala resultat med naturliga hudfärger. Ansikten kan t.o.m. identifieras i profil, i vinkel från kameran eller på långt avstånd. FaceSelf-timer tar en bild när ett extra ansikte identifieras i bildområdet – vilket gör gruppfotografering enkelt.

DIGIC 4-bearbetning med hög hastighet
Canons DIGIC 4-processor ger exceptionell bearbetningshastighet och starttid samt utmärkt bildkvalitet och färgåtergivning. Rena bilder med många detaljer, även vid höga ISO-hastigheter, blir resultatet av avancerad brusreducering.

2,5-tums LCD-skärm
Komponera och granska bilder med en ljusstark, detaljerad 2,5-tums PureColor LCD II, som är skyddad mot reflexer, repor och smuts. Tack vare en bred betraktningsvinkel kan du enkelt titta på bilderna tillsammans med dina vänner.

i-Contrast
i-Contrast analyserar ett motiv vid fotograferingen eller uppspelningen och ger bättre ljusstyrka i bildens mörka områden utan att ljusa områden förstörs. Det gör att tidigare saknade detaljer i skuggiga delar av bilden lyfts fram.

VGA-filmer
Komplettera dina stillbilder med roliga 30 b/s VGA-videoklipp. Ett Long Play-läge gör att två gånger så mycket kan lagras på kamerans minneskort.

Måste verkligen ha en fungerarnde digitalkamera och det är just den här jag vill ha då. Ingen annan :P kostar 1650 :- på elgigantens hemsida om man ska beställa hem den. Annars tror jag att den är dyrare i butik, är inte säker.. Det tror jag är det billigaste man kan komma för på tex fotokungens hemsida kostar den 1790 :- stor skillnad..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0