Bilder till webben förlorar kvalite :(

Onsdag idag ! Snart helg. Ska bli väldigt skönt. Men känns konstigt nog som att det typ är måndag idag eller tisdag. Känns som att tiden har gått så långsamt, som att det nyss var helg. Därför känns det bra att veta att det inte är en hel vecka kvar utan bara 2 dagar. Eller bara 1 om man räknar fredag som helg :) Egentligen skulle vi ha åkt till västerås men det går inte nu för Danne ska jobba både lördag och söndag.. Och samma sak nästa helg. Sen efter den helgen ska jag till fjällen. Men det pratar jag mer om längre fram :) Det är ju endå 3 veckor kvar ... Men det är tråkigt att vi aldrig kommer iväg till västerås faktiskt. Senast var i julas. 3 månader sen snart ! Hmm.. Aja inget att göra åt. Får hitta på nått annat skoj i helgen..

Men om vi börjar prata nutid så sitter jag på vardagsrummet och har precis ätit en jätte god kyckling Faijtas baguette som älsklingen gjorde till mig. Och jag har kameran med mig så passa på att fota :P Och en sak som jag blir väldigt irriterad över är hur alla färgerna m.m försvinner om jag bara laddar upp orginalbilden från mitt bild program. Den översta bilden :



Sen om jag markerar över hela bilden och kopierar den. ( Har ju en Mac då finns den funktionen , ÄPPLE+PIL UPP+4  Sen drar man bara öbver bilden det som ska kopieras) Sen läggs det automatiskt på skrivbordet. Sen när jag laddar upp bilden här i bloggen så är den mycket större plus att alla fägerna finns kvar som dom var när kortet togs. Väldigt konstigt och irriterande att man behöver göra så innan lixom..


Ser ni skillnaden ? Nån som har samma problem ?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja ser skillnaden men tyvärr så har jag aldrig upplevt det problemet som du har men hoppas det löser sig! Btw maten såg riktigt god ut :)

2009-03-11 @ 22:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0