Lite om mitt nya jobb

Idag har jag börjat jobba igen :) På ett nytt ställe inom hemtjänsten och det är faktiskt helt ok. Funkar för mig i dags läget iallf och det är trevliga personer jag jobbar med både unga som gamla då. Vissa pass har vi dubbelbemanning och det är 2 ggr per dag. Då hjälps man åt två stycken och dom jag hittils fått jobba med har varit runt min åler. 20 - 23 :) Resten av dagen jobbar jag själv. Kommer antagligen jobba måndagar, ons-torsdagar samt en lördag eller söndag varje vecka. Alltså 4 ggr i veckan o ledig 3.. Men tiderna är dessvärre lite krångliga :/ Börjar vid 8 och jobbar fram till 12 ungefär sen håltime ( inte göra nånting, typ ligga hemma och slöa :P ) fram till 4 då jag har en till kund till 5- kvart över 5. Håltimme igen fram till halv 7 då det är mitt sista pass som slutar halv 8. Men bil använder jag så det är skönt de ! Då gåre snabbt mellan ställena och hemmet. Tror det lär funka rätt bra.

Nu är bara frågan om jag får vara ledig den här söndagen som kommer. Det skulle vara så roligt då. För jag kanske ska på en stor födelsedagsfest på lördagen som jag verkligen vill gå på och det går inte om jag jobbar på söndagen. Men förhoppningsvis går det att lösa på nått sätt att nån annan tar just dom timmarna den söndagen. För då jobbar jag ju endå lördagen och det blir ju en helg dag som vi sa :P Så håller verkligen tummarna nu !!!

Bild på mig, tagen för en månad sen :)


Annars då så tänkte jag kila iväg till centrum för att handla en speciell gel till mitt sår i kinden/ tanden. Sedan hem igen och ta nån mat, kolla på tv m.m. Antagligen slumra till lite också för är så sjukt trött :P

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0