Min semester






Så ser det alltså ut.. 4 veckor har jag rätt att ta ut obetalt. Är inte alls nöjd, ville ha hela Juli men eftersom jag kom in sist på kontoret får jag välja sist och den som har jobbat längst får välja först osv.. Och sen får man bara vara ledig 5 personer samma vecka högst och det är 5 personer på vecka 29 0ch 30 redan. Så min chef sa att jag egentligen bara fick välja fram till V. 28.

Men jag önskade vecka 29 om det skulle kunna gå att fixa endå. Så håller tummarna men det var inte alls något som var säkert. Men om jag får V. 29 kommer jag inte ha vecka 25. Om vi säger såhär: På fredan vecka 25 är det midsommarafton, alltså den 25:e Juni. Jag skulle helst vilja börja min semester på torsdag kväll vecka 25 och sen fram till 29. För vecka 29 är det stockholms veckan på gotland. Som jag jätte gärna ! vill vara på. Annars om den veckan inte går så kommer jag ta "midsommaraftonsdagen" V.25 som alltid är röd dag och ta ut den på fredan V. 29. Åker då alltså till gotland torsdag eftermiddag och stannar till söndan..
Annars under dom här 4 veckorna ska vi få in en utlandsresa också om allt går som det ska :)

Men jag hatar att vara ledig tidigt på sommaren :( Gillar slutet av sommaren mer. Men den här gången hade jag verkligen inget val... Men jag får trösta mig med att dom flesta säger att det är skit skönt att jobba på sommaren, lite post och korta dagar! mellan 11-2 ibland.
Men det är ju iallf ca 3-4 månader kvar så orkar inte bekymra mig mer över det här nu :P

Godmorgon förresten, sol idag med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0