Mac

Igår åkte jag och Danne hem till Christians kompis Anders som skulle kolla på min gamla mac. Den bara la av i sommras och jag ville se om den kunde räddas eller om det var dags att skrota den. Vi var hemma hos han enda till halv 10 typ. Det visa sig att min hårddisk var trasig så i stort sett kan man förhoppningsvis bara köpa en ny från 300 kr - 1000 kr och då ska den funka =) Men det han sen försökte med var att rädda mina bilder och saker som fanns på datorn, det var det som tog tid. Till och med så lång tid att vi då bestämde att åka hem och sen hämta den idag istället. Men fick lite tråkiga nyheter idag om att inget kunde räddas. Den var för trasig. Själva hårddisken då. Så det var lite tråkigt. Men eftersom jag nu endå har en ny data så har jag ingen användning för den. Fundera på att sälja den men den är inte värd mycket alls. Plus att jag då skulle få köpa en ny hård disk och sen sälja den för typ samma pris jag köpte hårddisken för, plus minus 0 så Danne ska få den just nu oanvända datorn och sen ska han köpa en egen ny hårddisk till den. Lär nog bli så iallf.

Den gamla som vi ska åka och hämta snart:

Klarade mig inte utan den här förut =P Låter löjligt kanske men så var det, min data bebe haha

Och nu min nya som jag håller på att lära känna, till höger:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0