Lite info jag samlat på mig

När jag ligger hemma nu blir jag så sjukt rastlös och försöker göra upp mål med min träning. Det får mig sysselsatt iallf haha. Jag vill ta min träning och kost till nästa nivå. Visst har jag alltid sagt att jag alltid ska kunna äta det jag vill när jag vill. Även om jag inte går upp direkt i vikt av det så är det inte bra för kroppen och muskler kan inte byggas av fett. Kanske ska strama in lite på det då jag har läst så mycket nu om hur dålig skräpmat är för kroppen ( visste ju redan att det absolut inte är bra , men nu vet jag hur dåligt det förbränner och vad som händer i kroppen m.m)

 

Jag ska köpa kosttillskottet Omega 3 och ta 3 kapslar morgon, 2 dagen och 3 kvällen. Omega 3 punkförbränner fettet på tjejer där vi oftast vill bli av med det, så som ryggfett,magfettet , innelårsfettet, rumpfettet. Man kan också dricka 1 glas vatten innan varje måltid för att bättre förbränna det man äter bättre.

 

Det är viktigt också att äta mat ,  mellanmål & protein pulver ca 5-6 gånger per dag. Annars om man går runt hungrig och bara äter tex lunch och middag så lagrar kroppen det man äter som fett för då ställer kroppen in sig på att man går i svältläge och den måste lagra allt den får i sig för den vet inte när man äter igen. Därför är det viktigt att få i sig nått ca var 3:e timme så kroppen kan förbränna som vanligt. Ja hoppas ni förstod, det kanske blev lite luddigt för jag ligger här med feber och känner mig lite yr haha.

 

Sen detta med protein är väldigt viktigt att få i sig inom 30 minuter efter träning så att musklerna ska repareras och växa. Dom bryts ju ned då man tränar och dom måste byggas upp igen. Ska lägga i en extra växel på gymmet så fort jag blir frisk och kanske börja morgonen med en PW !

 

Bild jag hitta på instagram, inspo !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0