Chia pudding

Godmorgon !
 
Härligt med lördags morgon. Har precis ätit upp min frukost och sitter och smuttar på mitt kaffe nu framför nyhetsmorgon som vanligt haha =)  Ska snart tagga till inför gymmet, blir nog ben idag. Måste stärka upp mina knän. Sen något år tillbaka så överbelastade jag ena knät och efter det har det inte varit sig likt. Måste vara försiktig i vissa övningar och speciellt när jag böjer knäna. Benböj gör jag aldrig tex. Men det har absolut blivit bättre det senaste året! Det är mest när jag inte stärkt upp knät på ett tag med benspark jag känner att det inte är helt fast. Det var den övningen jag skulle göra väldigt ofta fick jag höra när jag var hos sjukgymnasten och visst har det hjälpt =) Så tips till er som behöver stärka upp knäna.
 
Tänkte tipsa om ett bra mellanmål eller kvällsmål - Chia pudding !
Innehåller mycket omega-3,  B samt E-vitaminer tex =)
 
Du behöver:
Ca 2 msk chiafrön ( krossa dom gärna i en mortel innan )
2-3 dl mandel mjölk ( eller vilken mjölk du vill )
Smaksätt med lite kanel, vanlij pulver eller kokos
 
Rör om ordentligt och låt sen den stå flera h eller under natten i en skål med lock.
 
 
 
Sedan när du ska äta det kan du toppa det med valfria bär eller frukter !
 
 

Trevlig helg !
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0